Buiten kantoortijden (17.00-08.00 uur) en in de weekenden moet u telefonisch contact opnemen met het OM. Het telefoonnummer is 088-699 20 80 (24/7 bereikbaar). Medewerkers van het OM werken in piketdiensten en komen alleen in actie wanneer ze telefonisch op de hoogte worden gebracht van een aanvraag. Het is dus echt noodzakelijk om te bellen, anders wordt het verzoek simpelweg niet meer tijdig in behandeling genomen en wordt pas de volgende (werk-)dag informatie verstrekt. Lees hieronder de instructie van het OM.
In het ketenprogramma zijn zorgen geuit over het bij de verwachting achterblijvend gebruik van beveiligde mail. Omdat wij die zorg delen, benadrukken we ook hier nogmaals het belang van het gebruik van beveiligde mail.
De Stichting PVP heeft beschreven hoe zij gegevens uitwisselen binnen de keten.
Het OM stuurt u berichten met (bijzondere) persoonsgegevens via veilige mail. Zij gebruiken hiervoor het platform van ZIVVER. Ook u kunt via ZIVVER met het OM communiceren. U leest hier hoe dat werkt.
De afgelopen weken is er door leveranciers, informatieberaad zorg en ketenprogramma hard gewerkt om interoperabiliteit per 1-1-2020 mogelijk te maken binnen de Wvggz. Op 17 december jl. is door een aantal veilige mail leveranciers aangetoond dat er een oplossing is waarmee er interoperabel veilig gemaild kan worden. Lees hiervoor het document 'Stand van zaken Veilige mail'. Hierin vindt u ook de toelichting op de andere documenten.
Onderdeel van de voorbereidingen op de uitvoering van de Wvggz is het voorbereiden van de informatievoorziening van en tussen deze partijen en verdere betrokkenen. Deze notitie schetst deze geharmoniseerde beveiligingsmaatregelen.
Heeft u een vraag of wilt u iets delen? Stuur een bericht